top of page

Bylo nebylo...

Začněme pěkně od začátku.. Rotary rozhodně (!!) nefunguje na principu ‚zaplať a jeď‘. Úplně ve zkratce vás seznámím s průběhem a mou snahou stát se výměnným studentem Rotary reprezentujícím ČR. Všechno začalo 1. Orientation meetingem (OM), kde jsem si mimo jiné poslechla prezentace studentů, co už se ze světa vrátili a taky jsme Skypovali se studenty, co byli v tu dobu ve světě. Domů jsem odjížděla plná nadšení a přesvědčena o tom, že tohle je přesně pro mě.😍

(fotka nahoře je ze III. OM, kde jsme my, co teď vyjíždíme a taky studenti z celého světa, co jsou na pobytu u nás, btw sedím za usa vlajkou)

 

Potom to všechno začalo- nekonečné vyplňování závazné přihlášky, psaní sáhodlouhých dopisů pro mé budoucí rodiny, vysoká absence ve škole, obíhání doktorů, vyřizování víza a letenek, další Orientation meetingy, testy z angličtiny a pohovory, odeslání preferencí zemí (ne, není to jen o USA, mohla jsem si vybírat z 30 zemí světa). Není to bohužel (bohudík?) tak, že si člověk určí, kde chce strávit rok svého života. Můžete si pouze určit preference zemí, které vás lákají. A to je na tom podle mě to vzrušující a napínavé! Přemýšlela jsem dokonce i nad Japonskem, Kolumbií nebo třeba Jihoafrickou republikou (víte jak, člověk má velké oči, ale myslím, že by to pro mě nebylo to nejvhodnější, hihi😃). Nakonec jsem mé preference odevzdala v tomto pořádí:

USA, Brazílie, Kanada, Mexiko

Rotary pak nejenom na základě výsledků z testů a pohovorů studenty rozřazuje. A tak jsem čekala, kam (a jestli vůbec) mě vyberou- na email o zařazení do Distriktu (pro pochopení, my jsme například Distrikt 2240- Česko a Slovensko dohromady). Dovedete si představit, že několik měsíců nevíte, kde budete žít celý následující rok? Je to o nervy, fakt. Každý den jsem kontrolovala, jestli něco nepřišlo…. a 20. března mi brzy nad ránem přišel email:

Skvělééé, USA mám jasné, ale to číslo mi teda opravdu nic neříkalo, musela jsem si to sama vyhledat.Mohla to být Aljaška i Florida. Nechtěla jsem to hledat na cestě do školy v autě, abychom se náhodou díky mé reakci nevybourali..a udělala jsem dobře😅 Okamžitě po vystoupení jsem zadala číslo Distriktu, kde stálo:

District 7170 of Central New York State.

TO FAKT?! Zrovna já? Fakt mě vybrali z tolika států zrovna do NY? Čekala jsem třeba Texas, ale sakra, New York?! Pamatuju si, jak jsem to volala domů a přes emoce, slzy a smích jsem nemohla mluvit... I teď když o tom píšu po několika měsících tomu sama nemůžu uvěřit a třepu se tu nadšením.

Přijde mi, že mám velké štěstí a obrovskou životní příležitost.

 

Lidi, poďme si to ale ujasnit. Nebudu každé ráno jógovat v Central Parku a mávat na Sochu Svobody, budu žít ve STÁTĚ New York, ne ve městě! Je to matoucí, já vím. A kde přesně to budu? Budu žít v malém městečku Homer, kde budu i chodit do školy. 😎 Od NYC to mám asi 4 hodiny autem a k Niagárským vodopádům a Kanadě ještě blíž!

Ale o tom zase příště.

bottom of page