top of page

Život za oceánem? Odletám! ✈


Říká se, že pokud něco opravdu chceš, sníš o tom a jdeš si pevně za tím, tak se to splní. Už několik let jsem měla v hlavě myšlenku života a studia v zahraničí. Věděla jsem, že nechci strávit dalších několik let studia v Česku sezením za školní lavicí. Chci poznávat a objevovat svět, nová místa, jiné kultury, způsob života, nové lidi,… Vidím v tom obrovský smysl. Přesně za měsíc už budu 2. den daleko za oceánem, s rokem dobrodružství a poznávání před sebou, s rokem, který mi změní život. Odlétám úplně sama, na místo, kde nikoho neznám a nikdo nezná mě. 🙈 Je to neskutečná výzva a splněný sen zároveň.

Asi by bylo náročné odepisovat rodině, kamarádům a známým, prostě každému zvlášť, jak se mám a co dělám, proto jsem vytvořila něco, co bych asi jinak nikdy nedělala- blog. Taky nám to doporučuje organizace jako skvělé uchování vzpomínek na jednom místě. 💡

Už dávno jsem hledala a zjišťovala způsoby, jak by se dalo vycestovat, jestli je to možné a co by mi to vše mohlo přinést. Našla jsem několik agentur, které zajišťují výjezdy do zahraničí, žádná mě ale neoslovila natolik, že bych měla zájem vycestovat s jejich pomocí. Později jsem se dozvěděla o organizaci Rotary. Rotary je nezisková organizace s více než 1,2 milionu členy, působí celosvětově a je velmi uznávaná. Mezi významné osobnosti historie pyšnící se členstvím v Rotary byli např. F. Roosevelt, J. F. Kennedy, W. Disney, E. Beneš, W. Churchill nebo třeba N. Armstrong. Beru to jako velkou čest být součástí nečeho tak velkého jako je Rotary. Jednou z jejich aktivit je i výměna mládeže – ROTARY YOUTH EXCHANGE, jejíž jsem i já součástí. ❤️

Troufám si říct, že to, jak Rotary a jejich vysílání do zahraničí funguje, je odlišné od jakékoliv jiné organizace či agentury. Postupně se o tom budu rozepisovat víc.

Pro srovnání sem přidávám fotku v Rotary saku, (ve kterém mimochodem všichni studenti z celého světa odlétají na své pobyty), protože vím, jak bude vypadat, až se v saku budu za rok vracet (plné pinů, odznáčků, vlaječek,...nechte se překvapit) 😃

Zajímá tě víc?

Odkaz na článek o tom, jak to všechno vlastně bylo, kam vlastně jedu a co mě čeká ZDE.

bottom of page